Meklējot palīdzību pie ārsta, daudzi pievērš uzmanību tam, cik viņš ir augsti kvalificēts un kompetents. Ir vairākas pazīmes, kas palīdz noteikt, cik labs ir medicīnas speciālists.
Uzticamība
Labs ārsts vienmēr izskatīsies glīti, viņa halāts būs tīrs un rokas sakoptas. Pirmajā vizītē ārstam vajadzētu radīt cilvēkā drošības sajūtu. Pacienti, kuri uzticas ārstam, var ātri mainīt savu dzīvesveidu. Katram pacientam ir tiesības izvēlēties, kā viņš tiek ārstēts, bet ārsta uzdevums ir nodrošināt pareizu ārstēšanu.
Uzmanība
Īstam speciālistam ir jāiztaujā pacients un jāsaprot, kas viņu satrauc un kādu mērķi viņš sev izvirza.
Labs ārsts uzdos daudz jautājumu par pacienta dzīvesveidu, paradumiem un simptomu vēsturi. Viņš arī vēlēsies uzzināt, ar kādām kaitēm slimojuši vai slimo pacienta radinieki. Tas viss ārstam jāņem vērā, nosakot diagnozi un nozīmējot atbilstošu ārstēšanu. Ikvienā vizītē ārsts pirmām kārtām veiks pacienta veselības stāvokļa pārbaudi.
Atvērtība
Ārstam pacietīgi un mierīgi jāatbild uz visiem pacienta jautājumiem. Tikai labs ārsts varēs pastāstīt, kas notiek ar pacientu, kā arī izskaidrot viņam attiecīgus medicīniskos terminus un dot iespēju pašam pieņemt lēmumus.
Ja pacientam nepieciešams nodot analīzes, medicīnas speciālists pateiks, kāpēc tas vajadzīgs. Ārstam ir arī pienākums komentēt visus datus, ko uzrāda pacienta analīzes.
Pacienta apskate vienmēr jāpabeidz, uzstādot provizorisku diagnozi. Ja ir aizdomas par ir ļaundabīgu audzēju, šī diagnoze jāapspriež tikai pēc tam, kad ir saņemti visi analīžu rezultāti.